Government Digital Service Design Principles

Vi måste bara tipsa om de här fina designprinciperna som engelska myndigheter har börjat jobba med. Flera av dom har vi jobbat med långt innan vi såg denna, andra tar vi till oss och har med oss i arbetet med nya webben.

Government Digital Service Design Principles

Några utdrag:

  1. Start with needs*
  2. Do less
  3. Design with data
  4. Do the hard work to make it simple
  5. Iterate. Then iterate again.
  6. Build for inclusion
  7. Understand context
  8. Build digital services, not websites
  9. Be consistent, not uniform
  10. Make things open: it makes things better

Do the hard work to make it simple

Making something look simple is easy; making something simple to use is much harder — especially when the underlying systems are complex — but that’s what we should be doing.

 

Iterate. Then iterate again.

The best way to build effective services is to start small and iterate wildly. Release Minimum Viable Products early, test them with real users, move fromAlpha to Beta to Launch adding features and refinements based on feedback from real users.

 

Det här bara några korta citat, läs gärna hela, det har bäring på allt vi gör på nätet idag.

/Henrik

 

OBS! Den här sidan kommer från en utvecklingsblogg vi satte upp inför bytet av CMS på Riksantikvarieämbetet. 

Skriv en kommentar